Wednesday, November 10, 2010

Ketenangan...

Lamanya ku xupdate blog ni..rindu ngan smua..dengan ketenangan, dengan kedamaian..hurm..namun kesibukan kerja membuatkan ku lupa seketika dengan masalah yang membebankan jiwa dan raga ni..ahahaiii...ahhh aku rindukan smua ketenangan..rindukan kehidupan aku..aku rindukan diri aku...ahhh..smpaikan ku terfikir...

kalaulah dalam Islam,membunuh itu boleh dan diwajibkan..dah ku bunuh sorg2 makhluk yang xbetul ini, tapi xpela..ku bunuh je setan2 yang menghasut mereka2 ni ye..A'uzubillah himinas syaiton nirrajim! puh! mati ko setan bergelimpangan..puas ati aku..hahaha

Dengan apa yang aku lalui skrg ni...aku mula terfikir..susahnye nak memuaskan hati smua pihak kan..smpaikan sndiri pun jd xpuas ati..ketenangan aku pun mula dikacau..Ya Allah..berikanku kekuatan diatas smua ini...hurm..arakian nak jadikan cite..semakin nak akhir tahun, penutup tahun 2010 dan penutup sesi pengajaran aku..pelbagai dugaan mula terkuak..dimulakan dengan kerja yang baru nak siap..tibe2 di lambakkan smual kerja..bukan aku kata mengeluh,tp cara pembahagian tugas xsistematik dan akhirnya menyusahkan smua pihak..dengan 'pihak2' die skali susah..xke bodoh tu?lpas tu xnak terima pendapat org lain..nak ikut kekebalan diri..kononnye berkuasa..alahhh xkemana la tu..setakat kuasa seorang insan..xde hal laa kan..

teringat kata2 P.Ramlee, kecik2 xnak mampos..dah besar nak nyusahkan org..ahaiiii ragam manusia kan..xspe leh jangka..then aku difitnah sebagai permapas rumah tanggah org plak..aduiii aku bukan terdesak sgt nak kawen smpaikan aku xleh nak bezakan mana yang hak dan mana yang batil..




sedang aku mencari kekuatan dalam menempuh smua ni..aku terpandang wajah org tua ni..aku mula terfikir..kalau die boleh..kenapa aku xboleh?ape2pun..ku kumpul sisa2 kesabaran dan ketenangan yang ada ini..menjadikan sebuah kubu yg kebal bagi menempuh fasa kematangan ini...apa2pun pada Dia ku mohon ketenangan yang hakiki :)

moh layan lagu bawah ni moh..kite cri ketenangan yang abadi..