Saturday, January 23, 2010

Nasib pembantu khas

Hari ni dalam sejarah aku kene bebel ngan akak..mungkin disebabkan aku neh sorg yang suke pendam semua..tu yang org ambik kesempatan nak luahkan segala2nya melalui aku..hampeh je..sakit hati aku..aku neh mungkin pendiam..suke pendam..tapi klu sampai satu tahap..aku luahkan kadang2 dgn cara yang aku sendiri xterpikir yang aku akan lakukan…hmm selama ni cume aku dgr dari mulut org lain yang diorang neh ngumpat aku..sikit yang aku cakap..sesedap rasa diorang tambah2…cam masak le..tambah gula sikit,tambah garam sikit..tambah je la apa2 yang patut..aku makin hari makin bosan dengan karenah dgn org kat pej neh..harap je kata bahagian keagamaan..bukan aku nak ngutuk deparment aku sendiri..tapi kenyataan..aku dah tak tau nak luahkan hal ni kat sapa..aku makin tensen!bosan?!kat sini semua bermuka-muka..depan baik je..pijak semut pon xmati..belakang?huh!pijak gajah pon mati..ntah pape..tensen gile aku dgn hidp aku skrg neh..mungkin salah aku jugak campur adukkan masalah peribadi dgn keje..ntahlah..kepala aku pening pikir..dah nak gile rasanya!uhh!!!ada ke aku cakap dgn sorg akak tu..igtkan bolehla aku caya..sbb semua yang die tak puas hati tu cerita kat aku..bukan nak ngutuk ke apa..tapi aku mcm anggap itu satu cara nak lepaskan tensen..tapi yang aku xcaya tu..dan memang xcaya sampai skrg..apa yang aku citer kat die..die boleh cite kat tuan punye badan..siap tambah2 ayat lagi nak menyedapkan cerita..kebetulan hari ni aku dapat satu tugas @ keje baru la..yang aku rasa xberat mana pun sebenarnya..tapi mungkin disebabkan tekanan hidup,aku jadi lebih tensen..elok2 je aku ambik barang dari bilik stor..dah la berat benda tu..aku terlepas..gedegang!bunyi kuat..dah..tambah lagi citer cakap yang aku xpuas hati bila dapat tugas baru..ntah pape..sakit beno hati aku..nak je aku cakap apa yang akak tmpat aku luahkan tu cakap kat aku..macam2 tntg akak sorg neh..salu dgr mslah aku..depan aku la..tapi bile belakang..mak oiiii bercakap ngalahkan babun murai..xberenti cakap,mmg aku geram gile ah!mmg talam dua muka!!nak je aku tampo laju2,nasib anak org,tensen gile rasa keje kat sini...aku rasa2la..aku xder mslah tntg keje,cume mslah tu dtg dr orang yang xberapa aku nak caya dah sekarang neh..perit hati aku layan kerenah org neh..dan aku harap klu akak tu baca blog aku neh..die akan tau la apa sbnarnya yang aku alami..xla seteruk @ sekeji yang sampai kat telinga die..aku sedar aku ni pembantu khas..klu kat tmpat keje tu..mmg ciput kedudukan aku..tapi..ntahlah..aku lebih rasa selesa dan seronok kalau masing2 wat keje sama2..xderla asyik nak perintah..je..smpai naik jemu aku kene suruh..mmg aku xsangka hidup aku se’complicated’ skrg neh..dgn diri sendiri lain,keje lain..ntahlah..last2 aku ambik keputusan sendiri,mgkin ni semua dugaan+cabaran hidup..semuanya pengalaman untuk mematangkan fikiran aku..cume apa yang aku harap..pada sapa2 yang baca blog neh..harap2 jgnla suke sgt jaga tepi kain org @ suke burukkan org lain..sbb sendiri jugak yang akan rasa peritnya balsan buat benda ni semua..dan aku harap…klu nak mntak tlg org tu,gunakanlah cara yang berhemah,jgn jd talam 2 muka..aku rasa da cukup panjang aku bebel..nantilah aku sambung balik klu aku rasa nak sambung lagi..dah harini xdapat rehat gara2 aku dibebel..walaupun aku dapat terima semua yang die bebelkan tu..tapi ada gak yang aku xpuas hati..yerlah..da title pon pembantu khas so semua sektor aku boleh dijual,ditarik..bile muncung sket sbb penat..mula la ada yang cakap aku merungutla..xpuas hati la..ntah pape..Hm


0 comments:

Post a Comment