Saturday, January 23, 2010

Masihkah ada kemaafan bagi hambaMu ini


Erm..ntahla kenapa malam ni emosi aku tbe2 tersentak bile dgr member aku nyanyi..bukan sbb suara die..tp sbb lirik die..membuatkan aku terfikir..betapa banyak salah,silap aku dalam hidup ni..sepanjang hidup ni..aku jugak baru macam tersedar..yang selama ni aku terlalu banyak sgt berfikir,kenapa aku salu diduga..kenapa aku selalu diuji dengan dugaan yang pada mulanya aku rasakan macam xmampu aku nak harungi,xmampu aku nak hadapi..tp bile aku push diri aku..ye mmg boleh..tp cume memerlukan masa,memerlukan pengorbanan,xkire la pengorbanan masa..jiwa..perasaan..atau sebagainya..tp nak wat camne..demi kebaikan..demi masa depan..aku mesti lakukan jugak..even aku yg terkorban..ntahla..kdg aku rse hina sgt kalau jumpa kawan2 lama..kalau jumpa dgn rmai org..aku xtau la kenapa dan mengapa..tp hati aku salu berbisik..smpai kdgkala aku terasa teramat rendah diri..mmg kdg org tgk aku ketawa..tp ntahla..ah npela aku berperasaan macam ni ye..aku pun xsuke sebenarnya macam ni..cume ape yg aku terpikir..nsib diberikan kesedaran untuk sedar smua ni..cume yg masih serabut kat kepala ni..npe aku skrg cam merendah diri sgt?jadi pemalu sgt?ni antara lirik2 member tu..mmg 1st time cam org bercinta..tp aku ni jnis suke bermain ngan akal..terfikir segala dosa..kesalahana ku yg tlah lalu..mungkinkah ada kemaafan untuk itu?Hanya ALLAH yang MAHA PENGASIH lagi MAHA PENYANYANG yang mengetahui segalanya



0 comments:

Post a Comment