Saturday, January 23, 2010

langit takkan selamanya mendung

elaHahhaha mesti ada yang tertanya-tanya bila terbaca tajuk
blog aku kali ni,ada ramalan kaji cuaca ke?ahaks!biasala..kebanyakkan blog aku
kadang ada yang buat kontroversi kalau baca hahah ,meh kite berteka-teki dgn
hati,berteka teki dgn minda,dan biarlah akal yang memberi jawapannya..hah!jadi
mat munge2 plak la aku neh..muahahha..bukannya apa..aku mula rasa selesa dengan
apa yang aku hadapi dan jalani sekarang ni,sebabnya aku mula rasa tenang dengan
jiwa aku,fikiran aku,dan yang paling aku rasakan sekarang ni,tekanan yang aku
hadapi gile2 satu masa dulu,dan aku hampir menghadapi kemurungan,hampir aku
merasakan dunia ni xadil buat aku,membuatkan aku rasakan aku manusia
xberguna,merasakan aku ni xder harapan nak hidup bahagia mcm org lain,kadang
aku cemburu dan mungkin merasakan terlalu cemburu dengan kebahagiaan
orang,ketenangan orang lain,tapi lama kelamaan bila aku bermain dengan
akal,bermain dengan fikiran.jiwa mula memberikan jawapannya.aku mula paham yang
kebahagiaan itu umpama mengutip serpihan kaca Ada orang dapat kutip banyak,ada yang dapat kutip
sikit..tapi yang pastinya takde sorang
pun dapat kutip semuanya,sebab masa kutip tu pasti ada yang terluka..eheh!ayat²
tu aku copy je dr member,die yang bg msg tu kat aku masa aku stress gile2 satu
masa dulu..sejak tu aku mula sedar apa yang aku xsedar selama ni,aku terlalu
banyak mengeluh dalam hidup,sebenarnya ALLAH xsuke yang kite ni suke sangat
mengeluh,seolah-olah macam kita ni xpunya ‘apa’ lagi bila dugaan datang,bila
dugaan menimpa,mmg aku pernah kene dugaan yang aku rasakan menyebabkan aku terlalu banyak mengeluh,terlalu hampa dgn
hdup aku,tp bila pikir balik,smpai bila aku harus macam ni,dgn keje pun kadang²
aku tensen,dengan life apa la lagi,dengan kawan² pun kadang kalau salah timing
sket,benda gurau aku boleh gaduh,kecik hati,tp tu smuanya lama2 aku anggap satu
jalan untuk matang bila dipikirkan balik menggunakan akal kita,dan apa yang aku
pasti,hidup jangan suke sangat bermain dengan emosi dan perasaan. Maksud aku bukan
xboleh langsung,tapi berpada-pada (=.=”) hehe..hmm so sekarang ni aku da mula
terima apa yang berlaku dalam hidup,sbbnya aku rasa hepi dengan cabaran,dengan
dugaan,sbbnya kalau kita dah pernah hadapi satu situasi tu kita dan
bersedia,dan bila kita rasa macam nak berlaku lagi,kita tau apa yang kita patut
lakukan,yang patut kita sediakan..macam sekarang ni,aku pun da ok
keje..sbbnya..aku da pindah dept lain..hahah so aku xder lagi tekanan dr lady
like boss tu..huhu..so apa2pun yang kita hadapi dalam hidup ni,kite mesti
jalani dgn tabah,dan yang pastinya ALLAH xkan beri apa yang kita nak,tapi ALLAH
berikan apa yang kite perlukan..so apa2pun yang berlaku..tabahkan je la hidup
tu,mesti seronok bila dugaan,bila tekanan kita dapat hadapi dengan
cemerlang,chaiyok! GRASIAS! Hahahah ngeeeh ngeh

0 comments:

Post a Comment