Saturday, January 23, 2010

kuasa ditangan kamu?

hmm memula aku terpikir bile ada satu kejadian kat skola..tmpat aku ngajar arini...permulaan tu aku dipanggil dek guru besau..haku igtkan kenapa la kan..tup2 ada anak murid nak pindah, suh isikan borang..aku xkisahla..mmg tugas aku kan..tp..nak dijadikan cite tu..ngah sonok2 isi borang tu..ada sorang mamat ni.,.terkocoh2 nak daftarkan anak masuk skola,..itu ok lagi..kitorg cakapla tarikh da tutup..klu nak..g pej daerah sbb itu prosedur keje..klu da lewat kene la lapor kat sana..plak tu..tbe2 nak hangen satu badan asal?da lewat..salah die la..kitorg cume cakap..g la pej dulu..urusan ikut prosedur..tbe2 nak ugut kitorang..cam dak kecit rsenye dibuat td..ada ke die leh kata..nak saya adu pada kementerian?anak saya bukan saya nak kata pandaila..tp klu ditanya..kalah budak besarmasalahnye..apa kaitan smua tu?hmm ni la manusia kan..mudah lupa andai diberi pangkat..aku dgr2 peguam..agaknya..tp..ada lagi anak orang berada kat skola tu..tp aku suke..sbb parent ok..dimana acuan klu bukan mak bapak kan?hurm..harap sgt2 andai ada pangkat ke ape..aku xmudah lupe smua ni..sbb ku rasakan pangkat itu satu amanah dan satu tanggungjawab yang amat berat...kelak ditanya di akhirat nanti..punyela malas nak melayan..kitorg suh isi borang trus..TAPI!!jgn salah sangka..smua xberakhir disitu..hahaha..aku bgtau guru besau,,dan segalanya selesai..kemenangan dipihak kami..amin..hehe..bukan smua boleh dapat dgn harta dang pangkat..ada satu yang paling amat berharga dan smua org tahu itu..budi bahasa :)


0 comments:

Post a Comment