Saturday, January 23, 2010

Ikhlas dari jiwa seorang hamba

Dscn0492

Hati ini kadangkala merintih…

Mengapa aku sering hanyut dalam derasnya arus duniawi…

Bukan aku takcuba

untuk mengerti dan memahami…


Yang semua ini adalah menolak ketentuan Ilahi…


Namun setiap kali itu jualah aku tersungkur dan bangkit kembali….






Hati ini kadangkala merayu…


Agar diberikan segala kekuatan..


Untuk hadapi segalanya dengan ketabahan…


Ketenangan dan kesabaran…


Namun hati dan jiwa ini salu mungkir batasan insan…






Hati ini kadangkala tersentuh..


Melihat penderitaan yang tidak berkesudahan..


Adakah aku seing terlepas dari pandangan..


Atau aku yang sering di awangan..


Menghabiskan masa dalam igauan…


Namun apa yang boleh kita lakukan..


Namun apa yang boleh kita laksanakan..


Seandainya kita tidak melihat segalanya dari kasih ALLAH kepada insan…

0 comments:

Post a Comment