Saturday, January 23, 2010

Harapan atau khayalan semata

Setelah sekian lamanya aku merasakan kesunyian ini, kesayuan hati ini, andai diberikan peluang sekali lagi, aku xkan mampu untuk hadapi semua ini..malam ni aku terlalu merindukannya, sedangkan ku tahu rindu itu xkan mungkin akan bertandang lagi..aku juga pasti..rindu itu bukan milikmu lagi..namun mengapa aku harus merindukanmu andai rindu itu sudah ditakdirkan bukan milikmu?entah kali yang keberapa..aku cuba melupakan smua ini, dan entah berapa kali juga harus aku menerima kata-kata itu seiring dengan cebisan hatiku yang kian hancur hari demi hari…namun aku tetap harus menerima kenyataan yang terpaksa ku lalui..walau itu bukan pinta dan harapanku..diwaktu ini juga, aku memikirkan hati yang telah ku lukai, ku tinggalkan, ku hancurkan..tapi..aku buat semua itu bukan semahu ku..aku punya alas an yang kukuh untuk melakukan itu..adakah aku harus menerima hati, perasaan dan harapan, yang mana semua itu tak harus kuterima?xharus ku abadikan dalam episod hidup ini?.. Ya Allah..mungkin juga semua ini berlaku apabila aku melupakanMu..betapa besar dosaku, betapa besar kesilapanku padaMu..aku redho dengan smua ujian dan cabaran ini, demiMu…kerna ku tahu..kasih sayangMu, KAU xkan melukai hati hambamu..namun hambaMu ini yang selalu melukai hati dan perasaanMu Ya Allah..aku juga yakin, KAU xkan tinggalkan aku untuk selama-lamanya..namun hambaMu ini yang sering meninggalkanMu..Ya Allah..betapa kejamnya aku..kerana melupakanMu, meninggalkanMu demi sesuatu yang xpasti…Ya Allah…aku juga yakin, KAU xkan menguji hambaMu dengan dugaan dan cabaran yang hambaMu xmampu untuk lalui..xmampu untuk hambaMu lalui..

Titisan rindu hiasi taman kasih,
Tanda Ilahi merahmati cinta abadi,
Seharum kasturi seindah pelangi sedamai hati,
Memiliki cahaya ilahi,
Kurnia tuhan untuk hambaNya,
Cinta kudus kan terus bertakhta,
Bersemi mewangi di jiwa,
Bagai butir permata yang indah,
Terang sinarnya malam senja,
Iman dan taqwa saksinya,
Bagai air yang mengalir ,
Tiada akhirnya..,
Janji kepastian,
Suka duka dijadikan iktibar
Dihujung penantian kecapi gemilang,
Mekar dihati indah buana dirahmatiNya…
Impian ingin kan melihat ketenangan
Hidup bahagia penuh kasih dan saying
Mimpi kedamaian harap kenyataan
Seluruh insan menjalinkan ikatan
Kurnia Tuhan untuk HambaNya

0 comments:

Post a Comment