Saturday, January 23, 2010

Apabila badai itu reda

Dsc00257

Lama jugak aku xupdate blog aku neh..rindu plak nak luahkan perasaan ni..keh keh keh tajuk blog aku kali ni macam jiwang la plak..miahahahahaa…bukan pe..saje je letak tajuk camtu..kot2 sbb tajuk ni membuatkan lebih ramai baca blog aku..kikiki…hish!banyak plak aku ketawa sekarang neh..huhu..=.=”,ketawa kerana sedih..ketawa kerana gembira..ketawa kerana xpuas hati dan ketawa yang membahagiakan orang lain..ketawa kerana sedih?bunyi cam pelikkan?biasanya org nangis kerana sedih..tapi ah!ntahlah sesungguhnya ketawa sememangnya memberikan 1001 makna tersirat dan tersurat tersendiri…tapi yang pastinya semua orang mampu untuk tersenyum..xkiralah senyuman untuk apa sekali pun..Setelah sekian lamanya akucuba

untuk memujuk hati ini untuk menerima hakikat..menerima reality,setiap kali itulah aku terduduk dan tersungkur demi mencapai satu tekad,satu semangat dan kembalikan semula hidup aku yang dulunya nyaris dirampas atas dasar kenangan..kenangan?memang indah untuk di kenang..tapi aku rasa aku da xsanggup untuk mengimbau kembali kengan itu,detik itu yang aku rasakan cukup bahagia suatu ketika dulu..kini aku anggap ianya sebagai satu daripada lipatan sejarah hidup aku,kisah hidup aku..life aku..memang kadangkala orang tengok aku gembira..buat lawak semuanya..tapi diorang xpernah tau gelodak hati aku..perasaan aku..ah!bile aku sebut pasal perasaan..aku cukup tertekan dengan sikap ni,perasaan ni..pernah dulu aku memberikan hati ini pada seseorang sepenuhnya..tapi memang aku xmenyangka semua ni berakhir dengan sebuah penipuan..tipu?!paling aku xsuke kene tipu!dan aku pasti semua orang xsuka diri ditipu..kalau tipu xkantol lain cerita la..ni dah la tipu..kantol plak depan2..ah!bengong..aku dah malas nak cite pasal perasaan ni..sesungguhnya aku membenci diri aku yang xbisa membenci dirinya walau sesaat..ya..dengan perasaan itu jugaklah membuatkan aku lebih percaya diri dan menambah keyakinan diri demi meningkatkan lagi kehidupan aku agar lebih tenang,tabah dan sabar..dan dengan semangat yang ada ni lah aku mengorak langkah demi sebuah kehidupan yang lebih berarti..YA ALLAH..berikanlah hambaMU ini kekuatan untuk mengakhiri apa yang aku mulakan..berikan aku kekuatan untuk menghadapi dugaanMu agar aku tak berhenti di pertengahan jalan…kini..dengan langkah yang pasti,dengan langkah yang berani dan harapan yang pasti,harapan yang tulus suci aku mengharapkan terbit mentari pagi setelah malamku berkalut benci…

0 comments:

Post a Comment